Reklama na YouTube i jej zalety

Wszystkie badania pokazują, że materiały wideo umieszczone w Internecie są chętniej oglądane przez użytkowników sieci niż informacje przekazywane w formie tekstu. Warto wykorzystać tę wiedzę, planując kampanie reklamowe.

Czy warto reklamować się na YouTube?
Czy reklama na YouTube jest skuteczna?
Ile kosztuje reklama w serwisie YouTube?
Jak dotrzeć do grupy docelowej na YouTube?
Czy wiesz, że w Polsce 67% Internautów korzysta z serwisu YouTube?

Precyzyjne wyznaczanie celu

Jeśli chodzi o reklamę, YouTube daje prawie nieograniczone możliwości. Możemy swój przekaz dokładnie targetować, wybierając np. użytkowników portalu z określonej miejscowości lub o określonych zainteresowaniach. Podobnie sprawa wygląda z wyborem kategorii tematycznych, jak np. sport, muzyka, film itd. Wszystko to sprawia, że nasz przekaz dotrze do osób, które prawdopodobnie będą zainteresowane naszymi produktami lub usługami.

Nie bez znaczenia dla reklamodawców jest to, że użytkownik YouTube może wyłączyć reklamę dopiero po 5 sekundach.

Koszty i strategie

Spot reklamowy na YouTube ma jeszcze jedną ważną zaletę – jest dużo niższy niż wydatki na reklamę w modelu CPC. Ważne jest również to, że płacimy tylko za obejrzenie naszej reklamy, co musi trwać minimum 30 sekund lub za kliknięcie w nią, gdy pojawi się w wynikach wyszukiwania. Jak widać serwis YouTube jest nie tylko przyjazny dla reklamodawców, ale również pozwala im dokładne planować kampanie.

Reklama w formie filmiku w Internecie może być postrzegana jako sygnał, że firma nie boi się nowoczesnych rozwiązań.